Friday, December 08, 2006

Gero eta ergelagoak



Bueltan naiz galaxiako erdigunean bete behar izan dudan misiotik. Bidaiatzen ari nintzela (ez dira hain bidai luzeak ere espaziuntzi erlatibistalk erabiltzen ditugunetik) "Elogio del Imbecil" liburua irakurtzeko beta izan dut (Booklet ISBN 84-8460-559-0).

Labur labur esanda hona hemen Pino Aprile idazlearen tesia: Gizakia gero eta ergelagoa da. Honek ez gaitu ustekabean hartzen (ez ni behintzat, nire ergelkeriaren garapenaren lekuko bait naiz). Baina Aprile gure lagunak haratago doa eta datu historiko, soziologiko, ekonomiko zein zientifikoak erabiltzen ditu ergelkeriaren betekizun ebolutiboa defendatzeko.

Tesi landua dudarik ez, ideia erakargarriak adierazten ditu (burokrazia eta ergelkeriaren artelko erlazioa bezala edota gizartearen eginkizun "ergeltzailea"). Baina nahiz eta ergelkeria haunditzeko mekanismo sorta nahikoa erakutsi ergelkeria haunditze hori baieztatzen duen daturik ez dago ez eta ergelkeria haunditzearen abantaila ebolutiboak. Bestalde inteligentziaren definiziorik ez dago inon, inteligentziaren funtzioa gizartearen eboluzioan intuitiboki lantzen du soilik eta balore kulturalak nahasten ditu inteligentziaren kontzeptuarekin.

Ondorioz, nahiz eta ezagutza zein datu zientifiko exkaxekin,liburu ona da, originala, eta auskalo, agian pentsaraziko diguna. Auskalo...

No comments: